tisdag 18 oktober 2011

Recension: Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque

" Macadamia Deep Repair Masque är en återuppbyggande hårmask som ger torrt, skadat hår nytt liv. En kraftfull kombination av macadamiaolja och arganolja ihop med tea treeolja, kamomillolja, aloe vera och algextrakt återuppbygger och tillför håret en nyvunnen glans. Håret får nytt liv med förbättrad elasticitet och glans och en intensiv "närings-boost". " eleven.se



Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque är den absolut bästa hårmasken jag någonsin använt, rentav den bäst hårprodukten, ever! Den lämnar håret super mjukt & silkigt och dessutom doftar den ortroligt gott!  Ett plus är också att den är en snabbverkande, lämnas i håret för max sju minuter.
Jag brukar alltid kamma igenom håret med en glestandad kam efter att jag applicerat masken, låter den verka i några minuter och efter det är mitt hår så så mjukt, men känner riktigt hur vårdande den är! Faktum är att den nog har bidragit till att mitt hår är i så gått skick som det är. Inte alls torrt (trots att jag slingar det regelbundet) och längre & tjockare än någonsin förut!
Det enda negativa är att masken är rätt dyrt, köpte min från LookFantastic ca £24. Eftersom den är så dyr köpte jag den lilla burken (250ml) för att testa ifall den levde upp till mina förväntningar. Kan sparar snabbt in pengarna eftersom denna produkt är otroligt dryg. Använder min mask en gång i veckan och köpte denna burk i juli och bara använt ca 1/4 hittills!



Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque is hands down the best hair masque I've ever used, perhaps even the best hair product, ever! After washing my hair I spread the mask through the ends of my hair, comb it through with a wide tooth comb and leave it for a couple of minutes. It leaves my hair silky smooth ,super conditioned and it smells amazing. It definitely prevents frizz and dry hair which makes it especially suitable for my hair since I regularly highlight it.
The only negative thing about the mask is the prize. I think it is pretty expensive so I only bought the small tub (
250ml) so that I could test it out. Now I've had it for almost four moths and I use it once a week and so far I've only used up about 1/4 of the tub. I can only say that I lasts for a really long time and it is definitely worth trying it out. It has change my hair care routine!



1 kommentar:

  1. Såg att jag har ett prov på den! Måste testa nästa gång jag tvättar håret! Tack för tipset!

    SvaraRadera