onsdag 18 januari 2012

KÉRASTASE CIMENT THERMIQUE

"Kérastase Ciment Thermique is the first heat-activated reconstructor milk for weakened hair. It works by strengthening the hair fibre internally and protecting the surface of the hair, smoothing it from root to tip, to leave it firm, supple and energised." lookfantastic.com


Okej, jag medger att jag är besatt av hårvård(!) så nu är det dags att presentera min nya favorit. Jag har länge letat efter ett bra värmeskydd som inte tynger ner håret (eftersom jag har väldigt fint hår) och nu kan jag gladeligen meddela att jag hittat det ultimata värmeskyddet!
Jag har redan länge velat prova Ciment Thermique eftersom jag enbart läst goda recensioner. Faktumet att den bygger upp håret då man tillsätter värme fascinerade mig också. Vad är bättre än vårda håret samtidigt som du stylar det med värme? 
Orsaken till att jag väntar så länge med att köpa denna produkt var priset, den är inte speciellt billig. Själv tycker jag att den absolut är värd priset. Efter jag applicerat krämen och fönat håret ser det fantastiskt ut och känns så lätt (precis som inte tillagt några produkter över huvudtaget). För mig kommer tuben på 125ml att räcka länge eftersom jag bara använder den då jag fönar håret, vilket är sällan. Rekommenderar absolut Ciment Thermique till alla hårjunkies där ute!

For a long time I've been searching for the perfect heat protector that doesn't weigh down my hair and now I can gladly report back to you that I have found one. 
I known about Ciment Thermique for a long time and I've only read good reviews about it but I haven't bought it because I thought it was quite price3y for 125 ml. Anyway, I just decided to bite the bullet and buy it and I am so glad I did. My hair feels amazing after blow drying, so light and voluminous! Also I like the fact that your hair gets reconstructed and treated while you are heat styling it. 
This product is a bit expensive but I only use it when I blow dry my hair (which isn't very often). I more then recommend it to everyone!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar