onsdag 1 februari 2012

Eve Pearl: Dual Salmon Concealer & Treatment

"No more dark circles! Revolutionizing the use of the “Salmon” or pinky/peach color as an under eye concealer to neutralize the dark blue undertones from the skin." evepearl.com

Jag är alltid på jakt efter den perfekta concealern till området under ögonen. Jag har nämligen väldigt starka blå "ringar" under ögonen och i mitt fall är det ärftligt så ingen kräm eller behandling kan bota det, så vill hitta en concealer som täcka dem.
   Efter att ha gjort grundlig forskning på nätet och youtube bestämde jag mig för att beställa den ack så hypade Eve Pearl Salmon Concealern. Alla tycktes ju älska den så den måste ju vara bra, tänkte jag.
För det första är det inte en speciellt billig produkt och för det andra beställde jag den från Eve Pearl's hemsida så fraktkostnaderna var inte heller det billigaste, men det skulle nog vara värt det.
   För att komma till saken så är detta en concealer som inte alls funkar för mig. Färgen är det inte fel på men jag tycks bara inte förstå hur jag skall använda den. Den påstås vara krämig men i min mening är den nog för krämig, nästan flåttig och samlas varje gång i de små linjerna under ögat. Jag har prövat att applicera den på alla tänkbara sätt, med eller utan primer, med eller utan "underögons puder", med pensel eller med fingrarna (eller båda två). Jag har kollar alla tutorials son Youtube har att erbjuda (även Eve Pearl's egna) men den funkar helt enkelt inte för mig. Efter appliceringen syns mina blå ringar något mindre, men är fortfarande rätt så tydliga, dessutom är hållbarheten (under dagens lopp) inte heller något att hurra för. Eftersom den heter concealer och inte corrector antog jag att det är en concealer. Har också provat applicera en annan concealer ovan på men det funkar inte heller.
    Allt som allt är jag riktigt besviken på denna produkt. Jag hade förväntat mig så mycket av den. Kan nog inte rekommendera den åt någon, dyr + dyr frakt. Jakten på den perfekta "under-ögon" concealern fortsätter!


I suffer from very blue and noticeable under eye circles so I am always on the hunt for the perfect under eye concealer. My blue under eye circles are "inherited" so there isn't much else I can do then try to cover them. After searching the internet and Youtube I finally decided on the oh! so hyped Eve Pearl Salmon Concealer since everyone was raving about it.
     I am sad to say that this is a concealer that just doesn't work for me. I don't know if I'm not applying it right but it just doesn't work. I search the internet for every single method to use it (including Eve Pearl's own tutorial), I've tried it with and without primer, with and without setting powder, applying with a bush or with my fingers (or both), by it self or with another concealer on top and still it doesn't cover my dark circles. The Salmon Concealer is also known for being really creamy but I find it too creamy, almost greasy, so it settles very easily in the fine lines under the eye. The lasting power isn't great either, at the end of the day I look very tired and blue since the concealer has glided off.
    I can't recommend this concealer to anyone, it is quite expensive (+ delivery costs to Europe) and definitely not worth it! So the hunt after the perfect concealer continues.




3.25g/0.115 oz for $37 + shipping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar